„NISSAN LEAF“ TAKSI ELEKTROMOBILIS ESTIJOJE NUVAŽIAVO JAU 218 TŪKST. KILOMETRŲ

Estijos taksi bendrovės „Elektritakso" eksploatuojamas „Nissan LEAF" elektromobilis su originaliu akumuliatoriumi jau nuvažiavo 218 tūkst. kilometrų. Bendra elektra varomų taksi automobilių rida peržengė 4 mln. kilometrų ribą.  

Estijos taksi bendrovė „Elektritakso" keleivių vežimo paslaugas teikia visiškai aplinkos neteršiančiais ir tyliai riedančiais „Nissan LEAF" elektromobiliais. Idėja virto realybe 2012 metais, kai įmonės parke pasirodė pirmieji vien elektra varomi „Nissan LEAF" taksi.

 

Perkamiausias pasaulyje elektromobilis yra ir taksi įmonių favoritas,  nes automobilis pasižymi mažomis aptarnavimo išlaidomis, o taip pat padeda tausoti aplinką. Estijos kompanija „Elektritakso" jau yra įsigijusi virš 50 vien elektra varomų „Nissan LEAF" taksi automobilių.

 

Praėjus trejiems metams nuo to laiko, kai įmonės parke pasirodė pirmieji inovatyvieji „Nissan LEAF" taksi elektromobiliai, šių elektra varomų automobilių bendra rida jau viršijo 4 mln. kilometrų. Kai kurių „LEAF" taksi elektromobilių rida jau perkopė 218 tūkst. kilometrų ir tebėra geros būklės bei veikia vis dar su nekeistu akumuliatoriumi. Tai akivaizdus šio elektromobilio kokybės ir patikimumo įrodymas.

 

„Elektromobilis puikiai pats save pateisino. Jam būdingos specialios dalys dar nė karto nepavedė, nors bendra taksi parko automobilių rida šiandien siekia daugiau nei keturis milijonus kilometrų, – tvirtina bendrovės „Elektritakso" direktorius Ermo Kontsonas. – Per visą šį laikotarpį mums teko taisyti tik važiuoklę ir atlikti kitus smulkius remonto darbus, kaip gali nutikti ir važinėjant įprastais automobiliais. Akumuliatoriai, varikliai ir inverteriai veikia nepriekaištingai. Kaip matote, automobilio akumuliatorius veikia visu pajėgumu ir turbūt tarnaus dar daugelį metų. Taigi, jei reikėtų įveikti 30–40 km atstumą važiuojant į darbą rytais ir tiek pat po darbo grįžtant į namus vakarais, jo pakaktų su kaupu. Ateityje mes ketiname savo taksi parką papildyti elektromobiliais su didesnės talpos akumuliatoriais, kad juos įkrovus būtų galima nuvažiuoti ilgesnį atstumą. Būtų beveik tobula, jei automobilis galėtų įveikti 200–250 km nuotolį realiomis sąlygomis."

 

Elektra varomi taksi tampa vis populiaresni. Šiandien Estijoje iš viso važinėja virš 80 skirtingų taksi įmonių elektromobiliai.

Taksi elektromobilių era aušta ir Lietuvos sostinėje Vilniuje. Jau šių metų rudens pabaigoje „Smart Taxi" bendrovei „Nissan" pristatys pirmuosius aštuonis elektromobilius – vieną septynvietį „e-NV200" ir septynis „LEAF" modelius. „Nissan" taksi elektromobiliai – tai tyliai riedančio ir aplinką tausojančio miesto transporto alternatyva triukšmingoje sostinėje.

 

Bendrovės „Smart Taxi" direktorius Vytautas Reisas taip pakomentavo šią naujieną: „Didėjanti oro tarša yra opi problema. Reaguodami į šią situaciją, mes nusprendėme savo taksi parką papildyti „Nissan" elektromobiliais. Šie taksi automobiliai yra labai naudingi ne tik gyventojams, bet ir vairuotojams - jų eksploatacinės išlaidos yra ypač mažos – tokias gali pasiūlyti tik elektromobilis."

 

2016 m. sausio mėn. „Nissan" pateiks naują elektromobilio važiavimo savybių, praktiškumo ir suvokimo apibrėžimą, Baltijos šalių rinkose pristatydama „LEAF" elektromobilį su 30 kWh akumuliatoriumi. Atnaujintas „Nissan LEAF" modelis leis nuvažiuoti iki 250 km atstumą, šiuo požiūriu pranokdamas visus savo klasės atstovus.

Tai labai svarbus pasiekimas, atveriantis vairuotojams naujas galimybes. Tokį patobulinto elektromobilio pranašumą lemia naujas 30 kWh akumuliatorius. 2016 m. laidos „LEAF" modelis su 30 kWh akumuliatoriumi sustiprins savo kaip efektyviausio ir praktiškiausio pasaulyje elektromobilio poziciją. Be to, dėl ilgesnio važiavimo atstumo milijonams vairuotojų jis tampa lygiaverte automobilių su vidaus degimo varikliu alternatyva ir įtvirtina savo kaip geriausio pasaulyje elektromobilio statusą.

„Nissan Europe" vadovo Paulo Willcoxo išsakytos mintys apie naujojo modelio pasirodymą: „Perkamiausias pasaulyje „LEAF" elektromobilis tapo dar geresnis. 250 km siekiantis nuvažiuojamas atstumas atveria duris į elektromobilių pasaulį tūkstančiams Europos vairuotojų, kurie iki šiol dvejojo, ar jiems tiktų šis automobilis. Ilgesnis atstumas daugeliui bus vienas lemiamų argumentų renkantis „LEAF" elektromobilį."