NAUJAS „NISSAN" POŽIŪRIS Į KOMPAKTIŠKĄ HEČBEKĄ: RADIKALUS „SWAY" DIZAINAS

  • Išraiškingas dizainas atskleidžia naują dizaino koncepciją.
  • Provokuojančią išorę darniai papildo paprasta elegancija išsiskiriantis vidus.
  • Koncepcinis modelis perteikia naują pažangų požiūrį į kompaktiškų hečbekų segmentą.

Naujoviškas dizainas ir produktų asortimento planavimas davė pradžią atsirasti „Qashqai" ir „Juke" automobiliams. Tai dvi didžiausios sėkmės per paskutiniuosius metus automobilių pramonėje susilaukusios istorijos.

 

Dabar tą patį radikalų požiūrį bendrovė pritaikė kompaktiškų hečbekų segmentui, kuris yra vienas svarbiausių rinkoje.

 

Ženevos automobilių parodoje pristatytas „SWAY" modelis - trumpa užuomina, kaip ateityje gali atrodyti kompaktiški „Nissan" modeliai, pritaikius naujo išraiškingo „Nissan" dizaino koncepciją europietiškam hečbekui. Šis koncepcinis modelis specialiai pritaikytas europiečių skoniui. Tai įdomus, emocijas žadinantis ir provokuojantis automobilis.

 

„Sway" koncepcija sukurta siekiant atnaujinti kompaktiškų hečbekų segmentą, kuris pagal susiklosčiusią tradiciją yra konservatyvus rinkos sektorius. Tai drąsaus ir įkvepiančio dizaino koncepcija, išsiskirianti staigiai žemyn krintančiomis linijomis, įspūdinga priekine dalimi, paprasta elegancija dvelkiančiu interjeru ir išraiškingu rafinuotų spalvų deriniu.

 

„Sway" modelio sudaromas bendras įspūdis - stiliaus vienovė ir harmonija, tačiau pagardinta pikantiškais prieskoniais, kurie šiam rinkos segmentui yra nebūdingi. Pavyzdžiui, viduje pritaikyti dažniau pramonės architektūroje sutinkami techniniai sprendimai, tokie kaip aliuminio profilių elementai, kurie yra paprasti ir kartu labai tvirti. Tačiau esama ir prabangiems produktams būdingų požymių. Apie tai byloja dėmesys detalėms ir skrupulingai priderintos spalvos bei medžiagos.

 

Automobilio išorę išryškina keturi charakteringi elementai - V formos radiatoriaus grotelės, „plūduriuojantis" stogas, bumerango formos žibintai ir išlenktas C statramstis. Ši naujo dizaino formulė jau buvo pritaikyta „Nissan" koncepciniame modelyje „Lannia", pristatytame 2014 m. Kinijos automobilių parodoje Pekine, taip pat naujajame „Murano", kuris neseniai pasirodė JAV rinkoje. Pirmąkart ši nauja dizaino koncepcija įkūnyta kompaktiškame hečbeke. „Sway" nubrėžta dizaino kryptimi ateityje seks kiti „Nissan" modeliai skirtinguose visų regionų rinkos segmentuose.

 

„Sway" unikalumą lemiančios linijos prasideda nuo „V" formos grotelių, įrengtų priekinės dalies apačioje tarp dviejų „V" pavidalo bamperio ketvirčių. Ties grotelėmis išryškėjantys kontūrai nuvingiuoja per variklio dangtį ir priekinius ratus ir galiausiai išraiškingai nusileidžia žemyn priekinių durelių vidurio link. Nuo čia jie šauna į viršų ir nuslenka iki automobilio galo, sukurdami labai išraiškingą šoninio profilio formą.

 

Nuo variklio dangčio išplatėjusios linijos susilieja į ryškią ir dailią klostę ir nuvinguriuoja žemyn iki automobilio vidurio linijos, kurią įrėmina kylančios vingiuotos trikampės kėbulo apačios formos.

 

Šalia „V" formos grotelių įtaisyti bumerango formos priekiniai žibintai. Paprastai bumerango forma sukuriama įprastesnės formos žibintų moduliuose, panaudojant šviesos diodus. Šįkart žibintai yra savaime charakteringos formos, o jų viduje esantys šviesos diodai sukuria dviejų žiūrinčių akių įspūdį.

 

Ne mažiau išraiškingi ir galiniai bumerango formos žibintai. Iš abiejų numerio lentelės korpuso šonų kyšo du trapecijos formos išmetamojo vamzdžio antgaliai, nukreipti į galinės dalies vidurį, o ne į bamperio apačią.

 

Kompleksinės galinės durys apima ne tik šoninius kėbulo apačios pailgėjimus ir vidurio linijos kontūrus, bet ir į apačią platėjančius sparnus, kurie uždengia galinius ratus. Viršutinis išlinkis, susijungiantis ties stiklo linija gale, iki minimumo sumažina C statramstį tarp durelių ir „plūduriuojančio" stogo. Kad būtų lengviau įlipti ir išlipti, šis koncepcinis modelis neturi centrinio B statramsčio ir į priekį atsidarančių galinių durelių.

 

Kita naujo „Nissan" dizaino skiriamoji savybė - „plūduriuojantis" stogas. Šioje koncepcinėje versijoje įrengtas panoraminis stiklinis stogas, kurį įrėmina pailginta C formos konstrukcija, einanti nuo A statramsčių šalia stogo krašto iki galinės jungiamosios linijos virš galinių durelių. Šią koncepcinio modelio konstrukciją pabrėžia ryški oranžinė spalva, sudaranti kontrastą mėlynai pilkos spalvos kėbului.

 

Didesnį tvirtumą užtikrina unikali „X" formos konstrukcija stogo centre su „X" pavidalo sankirtos tašku virš priekinių sėdynių.

 

Stiklinis stogas turi du pagrindinius privalumus: sėdintys viduje gali mėgautis laisvės ir erdvės pojūčiu, o žvelgiantys iš išorės gali grožėtis vidumi.

 

Be to, „Sway" išsiskiria unikaliu išorės ir vidaus spalvų deriniu.

 

Automobilio išorė yra „melsvai sidabrinės pilkos" spalvos. Pilka spalva su mėlynais atspalviais, išryškėjančiais šviesoje, suderinta su kontrastinga oranžine spalva. Subtilus spalvų derinys dailiai įsilieja į europietišką miesto erdvę ir joje sukuria kontrastą.

 

Automobilio interjerui parinkta tamsesnė ir sodresnė mėlyna spalva su kontrastingais dramblio kaulo bei oranžiniais atspalviais. Vidaus spalvos puikiai dera prie išorės. Tai sukuria harmoningo automobilio įvaizdį.

 

„Sway" modelyje pritaikyti ir patobulinti pirmąkart 2013 m. Tokijo automobilių parodoje pristatyto „IDx" modelio vidaus dizaino koncepcijos elementai - išskleisto sparno formos prietaisų skydelis.

 

Šioje sparno formoje slypi elegantiškas paprastumas. „Sway" interjere dominuoja funkcionalumas - čia nėra nė vienos detalės, kuri būtų panaudota vien dėl dekoracijos.

 

Pavyzdžiui, konstrukciniai elementai taip ir pristatomi. Durelių rankenėlės yra neatsiejama matomų aliuminio statramsčių dalis. Net trijų stipinų vairui būdingas „atgal prie pagrindinių principų" grąžinantis paprastumas. Jis išsiskiria plokščia apačia ir aliumininiais stipinais.

 

Priešais vairuotoją įrengti tik du pagrindiniai prietaisai. Visos kitos funkcijos sutelktos į trapecijos formos planšetę prietaisų skydelio centre, kurią gali matyti ir kuria gali naudotis vairuotojas bei priekyje sėdintis keleivis.

 

Lengvose sėdynėse panaudota aliuminio konstrukcija (ji taip pat matoma). Jos padengtos aukštos klasės zomšą primenančia medžiaga su perlamutrinį efektą suteikiančia apdaila ir išsiskiria dygsniavimo technika, kuri labiau būdinga prabangioms rankinėms. Viduje naudojamos tarpusavyje derančios ryški mėlyna ir oranžinė spalvos, kurios idealiai papildo išorę.

 

Nors „Sway" išorė ir kompaktiška, tačiau jo vidus atrodo daug erdvesnis nei galima tikėtis, nes čia nėra erdvę užgriozdinančių smulkmenų, pašalintas B statramstis ir panaudotos paprastos, bet elegantiškos konstrukcijos.

 

„Mes tikime, kad „Sway" koncepcija tęsia mūsų tradiciją - meta iššūkį rinkos segmentuose įsigalėjusiems standartams, pristatydama naują, originalų ir patrauklų požiūrį, kaip nutiko su mūsų „Qashqai" bei „Juke" modeliais.

 

Šis naujas Ženevos automobilių parodai sukurtas koncepcinis modelis yra eksperimentas, kuriuo mes siekiame išsiaiškinti, kaip „Nissan" galėtų pritaikyti naujas idėjas kompaktiškų hečbekų segmentui", - dėstė „Nissan Motor Co., Ltd" vyriausiasis viceprezidentas ir dizaino bei kūrybos vadovas Shiro Nakamura.

 

„Nissan Europe" vadovas Paulas Willcoxas teigė: „„Nissan" juda į priekį. Prekės ženklas yra drąsaus ir naujoviško mąstymo simbolis Europos automobilių rinkoje (ir, tiesą sakant, visame pasaulyje). Mūsų augimą Europoje lemia nauji įspūdingi produktai, išsiskiriantys ryškiu dizainu. „Sway" koncepcija pabrėžia dizaino svarbą mūsų bendrovei kuriant „Nissan" prekės ženklą ir skatinant mūsų augimą."

„Sway" matmenys (mm)

Ilgis

4010

Plotis

1780

Aukštis

1385

Važiuoklės bazė

2570